*

Petri Sarvamaa Järjen asialla.

Suomi kävelee lankkua pitkin

Suomi on vakavampien haasteiden edessä kuin kertaakaan sotien jälkeen. Onneksi meillä sattuu olemaan eduskuntavaalit tuossa tuokiossa.

Erikoista on se, ennätysmäärä suomalaisista ei tiedä ketä äänestää.  Vajaat neljä viikkoa ennen vaaleja näyttää siltä kuin kansa olisi kävelemässä lankkua pitkin ja side silmillä. Mutta epävarmojen äänestäjien määrä saattaakin kertoa siitä, ettei kansa ole tyhmää. Kansa miettii, koska kansa tietää, että eritoten näissä vaaleissa äänellä on todella suuri merkitys.

Näissä vaaleissa on kaksi kysymystä yli muiden. Näitä äänestäjän pitää kysyä väsymättä puolueilta ja ehdokkailta:

1. Miten hoidatte Suomen talouden vakaalle pohjalle?

2. Miten takaatte Suomen turvallisuuden ja alueellisen koskemattomuuden?

Vastauksia kannattaa verrata laajaan otantaan asiantuntijoiden mielipiteitä. Tässä vertailussa yhtään poliitikkoa ei (tietenkään) saa laskea asiantuntijaleiriin. Vaikka kummassakaan kysymyksessä asiantuntijoiden mielipiteet eivät mene täysin yksiin, antaa vertailu häkellyttävän tuloksen.

Historiallisen tärkeiden vaalien alla poliitikot eivät ole valmiita lupaamaan samoja toimenpiteitä, joita asiantuntijoiden enemmistö pitää tarpeellisina - tai suorastaan välttämättöminä.

Talouden osalta lähes kaikki puolueet aliarvioivat äänestäjän älyä väheksymällä asiantuntijoiden suosittelemia sopeutustoimia ja rakenneuudistuksia.  Kun valtiovarainministeriön selvitys (joka harvemmin syyllistyy ainakaan liialliseen pessimismiin) kehottaa kuuden miljardin sopeutukseen, niin yhtä puoluetta lukuunottamatta kaikki näkevät tarpeen vähintään kolmanneksen pienempänä. Jotkut yli puolet pienempänä.

Kun upseereilta ja turvallisuuspolitiikan tutkijoilta kysytään, miten Suomen pitäisi turvata rajansa, on vastaus selvä: liittoutumalla sotilaallisesti. Kun poliitikoilta kysytään, ovat kaikki puolueet yhtä lukuunottamatta jyrkästi vastaan tai vähintään hyvin varovaisia liittoutumisen suhteen.

Yhteistä näissä asioissa on se, että poliitikot lausuvat kantansa sen mukaan, minkä olettavat olevan myös kansan selvän enemmistön mielipide. Paitsi tämän yhden puolueen tapauksessa.

Toisin sanoen, poliitikot toimivat keskimäärin juuri niinkuin aina ennenkin. Välttävät ikävien päätösten tekemistä ja varsinkaan niiden lupaamista, eli etulinjasta johtamista. Kansansuosion tuuliviirimäinen kalastelu tällaisina aikoina on kotimaan aliarvioimista.

Ehkä tässä onkin se syy, miksi ennätyksellisen moni ei ilmoita vieläkään kantaansa. Ehkä he ovat tympääntyneitä edellä kuvattuun asioiden tilaan. Suomi tarvitsee vaikeita päätöksiä, eivätkä puolueet ole niitä valmiita kohtaamaan. Kyllä kansa tajuaa.

Nyt on korkein aika kysyä, miten te ratkaisette Suomen talouden ja turvallisuuden? Ei enempää, eikä vähempää.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

6Suosittele

6 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (58 kommenttia)

Käyttäjän kaunaherra kuva
Tuure Piittinen

"Erikoista on se, ennätysmäärä suomalaisista ei tiedä ketä äänestää."

Ainakin Kokoomuksen jättävät haluavat varmaan katsella rauhassa ja harkita kenelle äänensä antaa tulevissa vaaleissa.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Olen kokoomuslaisena huolestunut asiasta, sillä tutkimustietoni poikkeaa Kataisen ja Stubbin linjasta.

Suomen EU- ja eurojäsenyys on valtiopetos.

Ratkaisu on ottaa käyttöön oma raha ja keskuspankkirahoitus.

Kokoomuksen on lopultakin lähdettävä presidentti Koiviston viitoittamalta linjalta, jolle Pertti Salolainen Kokoomuksen vei.

Olen lähetellyt Kokoomuslaisille sähköpostiviestejä, joita ei ole otettu vakavasti.

Viimeksi lähettämääni viestiin Alex vastasi:

"Kiitos Jorma viestistä.

Nyt on keskityttävä hoitamaan hallituksen työ loppuun ja sitten täysillä eduskuntavaaleihin. Puheenjohtajana toimin lupaukseni mukaisesti ja laitan itseni likoon joka päivä.

Samaa toivon myös muilta vastuutehtävissä olevilta.

ystävällisesti

Alexander Stubb"

-

Kokoomuksen on otettava tutkimustietoni vakavasti ja palattava juurilleen.
Vaihtoehdot ovat vähissä.

Jorma Jaakkola
Kokemäen Kokoomus
http://jormajaakkola.fi/Valtiopetokset%20Suomessa
http://jormajaakkola.fi/Koiviston%20CV

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Pidin oppitunteja 1990-luvun laman velalliselle

http://hilkkamlaikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1908...

Hilkka Laikko meni IPU:n ehdokkaaksi.
Miksiköhän?
Yrittäjät eivät enää luota "Kataisen ja Stubbin Kokoomuksen" linjaan.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko Vastaus kommenttiin #8

TALOUS:
Oikeustaistelijana olen nähnyt 90-luvun yrittäjien ja kansalaisten omaisuuksien ryöstöt. Yritystoiminnalle ei ole mitään edellytyksiä Suomessa, kun suurin osa isojenkin yritysten kilpailuttamista kaupoista valuu veroparatiisiyhtiöihin eikä suomalaiselle yrittäjälle. Kokoomus petti 65 000 yrittäjää 90-luvulla.

Eu on käenpoika, jota pieni talitintti eli Suomi elättää, kunnes se itse kuolee!

Suomen kansan rahat valuvat koko ajan ulkomaille, kansa ja yrittäjät on ajettu kerjäläisiksi. Eu syö 9 miljardia vuodessa, vanhustenhoidosta yli 3 miljardia valuu veroparatiiseihin jne. ja meillä on muka kestävyysvaje! Meillä on kestävyysvaje laskentataitoisista päättäjistä.

TURVALLISUUS

YYA:n jälkeen solmimme naapuruussopimuksen Neuvostoliiton/ Venäjän kanssa.
Olemme eläneet rauhanomaisesti rinnakkain ja luoneet hyvät kauppasuhteet isoon naapuriimme Paasikiven -Kekkosen linjoilla.

Katastrofaaliset virheet olemme tehneet kolmen suuren puolueen vuorovedoilla, kun käänsimme selkämme Venäjälle 90-luvulla ja unohdimme, että venäläisten kanssa pärjää, kun on hyvät sopimukset ja henkilösuhteet - diplomatiaa. Samalla olemme ajaneet alas oman, tehokkaan rajavalvonnan ja puolustuksen - säästöillä. Oma ja uskottava puolustus on paras turvallisuuden tae.

Nyt olemme aiheuttaneet itse itsellemme, tilanteen, jossa Venäjä toimii, koska sen intressissä on turvata mm. Itämeren liikenne Primorskin öljysatamaan ja Itämeren kaasuputki. Nato spekulaatiot vain lisäävät turvallisuus -uhkaamme

Olen täysin samaa mieltä Jorman kanssa, siitä että eroon EU:sta ja Eurosta.

Käyttäjän HeikkiSantala kuva
Heikki Santala

PSarvamaa ja kok:

1. köyhät kyykkyyn
2. rautaa rajalle

ulf fallenius

Hyvinvointi maa Suomi pelastetaan ottamalla hyvinvointipalvelut pois sehän on kokoomuksen linja.

Käyttäjän Ukkram09 kuva
Markku Laitinen

En pidä kovinkaan ihmeellisenä sitä että hyvin moni ei tiedä ketä äänestäisi. Vanhat puolueet jotka ovat suomea vuosikymmeniä luotsanneet eteenpäin, ovat pettäneet kansalaiset, myyneet valtion omaisuuden pilkkahinnalla ja vielä ylivelkaannuttaneet suomen valtion, siten että kansalaisten lastenlapsetkin joutuvat maksamaan velkoja orjatyönä ylikansallisten yritysten palkkalistoilla räkäliksoilla.

Ketään ei ole laitettu vastuuseen räikeimmistäkään valtion yritysten, luonnovarojen ja kansallisvarallisuuden alihintaan myymisestä ja samaan aikaan kun maatamme on myyty alehintaan, ovat poliitikkomme hyväksyneet nimettömän omistuksen. Se kertoo mittavasta korruptiosta, valtion systemaattisesta ja järjestelmällisestä putsaamisesta, johon on osallistunut kaikki valtapuolueet ja niissä valtaa pitävät poliitiikot. Samoin kuin johtavat virkamiehet ja ylimmät laillisuusvalvojat. Mitä ilmeisemmin he kaikki ovat saaneet omat osuutensa valtion entisestä omaisuudesta jonnekin veroparatiisisaarelle.

Samaan aikaan valtatiedotusvälineet käyvät sotaa uusia puolueita vastaan jatkuvalla propagandalla eksyttääkseen ja hämätäkseen kansalaista vielä enemmän. Koskaan ei myöskään ole poliittinen tilanne ja peli ollut yhtä härskiä kuin nyt on Perussuomalaisia kohtaan, yhtä uutta puoluetta joka uhkaa vanhojen valtapuolueiden hegemoniaa.

Jatkuvia julkisia rasismisyytöksiä, vaalitoimiston kerta toisansa perään kohtaamia väkivaltaisia ilkivaltaiskuja, galluppien ja uutisointien vääristelyjä ja mitä ihmeellisimpiä valheita joilla vanhat puolueet pelaavat Perussuomalaisia vastaan.

En myöskään usko etteivätkö kansalaiset tietäisi poliittista kantaansa ja etteikö heillä olisi tasantarkkaan tiedossa ketä aikovat äänestää. Yhä useampi ei vain tässä poliittisessa tilanteessa kerro sitä, koska vanhat puolueet hallitsevat valtion väkivaltakoneistoa joka myös on käynyt yhä röyhkeämmäksi ja uskoisin kansalaisten pelkäävän kertoa mielipidettään avoimesti ja rehellisesti. Valtiomme on tullut koko ajan rikollisemmaksi ja kansalaiset vaistoavat sen, mitä törkeämmin valtion omaisuutta on laitettu lihoiksi, sen suuremmat valtuudet poliisille ja viranomaisille on annettu pitää kansalaiset ruodussa.

Kansalaisten ainoa mahdollisuus on äänestää muita kuin vanhoja valtapuolueita ja Perussuomalaiset on kaikista varteenotettavin vaihtoehto. Sitä ei vain monikaan uskalla valtion väkivaltakoneiston pelossa sanoa nykyään ääneen.

Käyttäjän susijumala kuva
Henri Alakylä

1) Oma kansallinen kelluva ja vapaasti vaihdettava valuutta.

Muutoin "sopeutus" tulee hakea deflaation kautta. Tätä ei Suomen Pankkikaan suosittele. Kreikan taloudesta voi katsoa, mitä deflaatio tuo tullessaan.

Euromaiden välillä kun valuuttakurssieroja ei ole niin kustannuskilpailukykyä voidaan parantaa / heikentää ainoastaan inflaatioerojen avulla. Kun inflaatio on Saksassa nollilla, ja Saksan suhteen pitäisi parantaa niin joudumme deflaatioon. Deflaatiossa siis palkkoja lasketaan.

Sitä en tiedä kuinka innokkaita suomalaiset ovat palkkaleikkauksiin. Mitä suuremmat palkkaleikkaukset (ja sen myötä siis etuuksiakin pitää leikata) niin sitä nopeammin kustannuskilpailukyky palautuu.

2) Riittävällä puolustuksella, joka tekee hyökkäyksestä tappiollista. Tämä on toki vain tukena muutoin neutraalille ulkopolitiikalle.

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen

Henri säästi vastaamisen vaivalta, koska tuota peremmin ei sitä enää voi sanoa. Kuuleeko Kokoomus-imaanit norsunluutornissaan demokratian huudon ?

Poliittinen poikkidemokraattinen MAINOS:

http://ihmisyydenpuolesta.fi/eduskuntavaaliehdokka...

Käyttäjän marttiissakainen kuva
Martti Issakainen

Deflaatio voi olla hyväkin asia. Suomen historiassa on useita deflatorisia kasvun kausia. Meidät on opetettu inflaation pelkoon.

Käyttäjän OksanenIlona kuva
Ilona Oksanen

Miten takaatte Suomen turvallisuuden ja alueellisen koskemattomuuden?

Tarkoittaa kylläkin näin:Me ja media olemme päättäneet nostaa sodan lietsomisen avulla pääasiaksi Natottamisen,ja ajamme sitä sisään uhkailemalla/pelottelemalla ihmisiä sodalla,jonka venäjä aloittaa suomea vastaan.Mitään sotaahan ei venäjä ole suomea vastaan ollut lietsomassa,ei ennen kuin usa,eu ja poliitikot yhteistuumin niin päättivät.
Sanktioista venäjää vastaan(usan apuna,päämäärien toteutumiseksi)saakin suomi ja yritykset maksaa konkurssien muodossa,ja viennin vähentymisenä.Rasismista taas saavat nauttia lapset ja venäläiset perheet,koska ryssittely on tullut julkisesti sallituksi,ja venäjä vihan lietsominen.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Ilona Oksanen:
Miten takaatte Suomen turvallisuuden ja alueellisen koskemattomuuden?

Niinpä!

Olen huolestunut.

On nimittäin tyystin unohdettu, että Suomella on Venäjän kanssa Naapuruussopimus, jota ei ole purettu.

Eikä tämän kertominen ole mitään putinismia.

Tiivistän:

Olennaista naapuruussopimuksessa on, että sotilaallisen 4. artiklan tekstin saneli Neuvostoliitto.

Suomi olisi halunnut mahdollisen konfliktin ratkaisuun vain 4:nnen artiklan (ks alta) 1 ja 3. kappaleissa olevat maininnat YK:n ja ETYK:in asiakirjoista.
Se ei käynyt Neuvostoliitolle.

Tässä 4. artiklan teksti (ks lihavoimani kappale):

"4. artikla

Sopimuspuolet pidättyvät voimakeinoilla uhkaamisesta tai niiden käytöstä toisen osapuolen alueellista koskemattomuutta tai poliittista riippumattomuutta vastaan ja selvittävät keskinäiset riitansa rauhanomaisin keinoin YK:n peruskirjan ja ETYKin päätösasiakirjan sekä muiden ETYK-asiakirjojen mukaisesti.

Sopimuspuolet eivät käytä eivätkä salli aluettaan käytettävän aseelliseen hyökkäykseen toista sopimuspuolta vastaan.

Siinä tapauksessa, että Suomi tai Venäjä joutuu aseellisen hyökkäyksen kohteeksi, toinen sopimuspuoli myötävaikuttaa ristiriidan selvittämiseen YK:n peruskirjan ja ETYKin asiakirjojen periaatteiden ja määräysten mukaisesti ja pidättyy sotilaallisen avun antamisesta hyökkääjälle.”

Koivisto kertoo muistelmissaan, että suurlähettiläs Heikki Talvitie kävi Neuvostoliiton ulkoministeriössä, jossa sanottiin, että Venäjä parafoi tekstin ja ratifoi sopimuksen.

Ratifiointia lykättiin tammikuuhun 1992, koska Neuvostoliitto oli olemassa eikä Venäjää ollut vielä virallisesti olemassakaan.

Jos Suomi olisi ratifioinut tekstin heti parafoinnin jälkeen marraskuussa 1991, olisi Suomi ko. sopimuksella tunnustanut Venäjän jo ennen sen virallista syntymistä.

Olennaista on, että Naapuruussopimusta ei ole lakkautettu, vaikka EU-jäsenyys sitä syksyllä 1994 edellytti.

Ulkoministeriön virkamiehille oli syntynyt EU-ongelma, sillä Naapuruussopimusta ei voitu lakkauttaa, koska se oli tehty 10 vuodeksi ja sen jälkeen automaattisesti jatkuviksi 5-vuotiskausiksi.

Niinpä "Suomi" katsoi, että Venäjä oli sotilaallisesti, poliittisesti ja taloudellisesti heikko, joten lakkauttamisvaatimus unohdettiin tarkoituksella ja lakaistiin maton alle.

Suomi vakuutti EU:lle syksyllä 1994, että kaikki Suomen kahdenväliset kansainväliset sopimukset on EU:n vaatimusten mukaisesti purettu.

Tämä on petos EU:ta kohtaan.

Suomi on kiusallisessa tilanteessa, koska

1. se rikkoo EU-sopimusta edelleen voimassa olevalla Venäjän kanssa tekemällään Naapuruussopimuksella.

2. se rikkoo Naapuruussopimusta Naton kanssa tekemällään Isäntämaatukisopimuksella ja USA:n kanssa hävittäjäharjoituksilla, siis päästämällä vieraita joukkoja Suomen valtion alueelle.

Tässä on artikla Naapuruussopimuksen automaattisesta jatkumisesta:

12 artikla

Tämä sopimus on ratifioitava ja se tulee voimaan ratifioimiskirjojen vaihtamispäivänä. Sopimus on voimassa kymmenen vuotta, minkä jälkeen sen voimassaolo jatkuu viisivuotiskausittain, ellei jompikumpi sopimuspuolista irtisano sitä toiselle sopimuspuolelle kirjallisesti tehtävällä ilmoituksella vähintään vuotta ennen voimassaolokauden päättymistä.

Tehty Helsingissä 20 päivänä tammikuuta 1992 kahtena suomen- ja venäjänkielisenä kappaleena molempien tekstien ollessa yhtä todistusvoimaiset.

Linkki finlexiin:

Valtiosopimus 63/1992
osoite:
http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1992...

Tässä on linkki Promerit.nettiin, johon olen kerännyt lähes kaiken tarpeellisen:
http://www.promerit.net/2014/03/yyan-jatko-naapuru...

En ole putinisti, vaan erittäin huolestunut totuudenkertoja.

Totuustervein
Jorma Jaakkola
Kokoomus

Käyttäjän jounisnellman kuva
Jouni Snellman

No missä se "aseellinen hyökkäys" sitten on?

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #13

Toivottavasti sitä ei tule.
Kovasti uhoavat.

Käyttäjän JukkaKeskinen kuva
Tapio Keskinen

Sarvamaa, "Erikoista on se, ennätysmäärä suomalaisista ei tiedä ketä äänestää."

Totta, mutta ennätysmäärä tietää mitä puoluetta ei äänestä.

Käyttäjän ilarikiema kuva
Ilari Kiema

Asiantuntija Björn Wahlroos lainaa tuoreessa kirjassaan (2015) asiantuntijoita:

"Reinhart ja Rogoff olivat laskeneet (virheellisesti, kuten myöhemmin selvisi), että 90 prosentin julkinen velka suhteessa bruttokansantuotteeseen oli se raja, jonka ylittyminen vaikuttaisi kielteisesti talouskasvuun(viite) Vaikka pahasti velkaantunut talous voi vielä ylittää tämän rajan, sen jälkeen velan kasvuun ei yleensä ole varaa ilman, että joukkolainojen omistajat hermostuvat." (Wahlroos 2015, 281.)

Suomi ei ole lähelläkään tuota (virheellistä?) rajaa. Se nyt vasta olisi tyhmää leikata kymmenellä miljardilla vuodessa, jolloin tulot pienenisivät ja työttömyys kasvaisi vastaavasti.

Käyttäjän marttiissakainen kuva
Martti Issakainen

Nyt on talouden piristysruisken aika - vaikka velalla.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Petri, kiitos kysymyksestäsi:

Nyt on korkein aika kysyä, miten te ratkaisette Suomen talouden ja turvallisuuden? Ei enempää, eikä vähempää.

Kokoomuslaisena annan vastauksen:

Oma raha ja keskuspankkirahoitus.

Ratkaisu on helppo, sillä Suomen eduskunnalle ei ole anettu lakiesitystä markan hävittämiseen Hallitusmuodon 72 §:stä.

On tapahtunut valtiopetos, rikos, joka ei vanhene. Sanktiona on elinkautinen vankeus.

Ks mitä kirjoitin # 5:

http://petrisarvamaa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1910...

Totuusterveisin

Jorma Jaakkola
Kokoomus
Salaisen EMU-varaumakokouspöytäkirjan asianosainen 1.12.1999 lähtien
http://jormajaakkola.fi/EMU-petos

Käyttäjän karirosenlof kuva
Kari Rosenlöf

Petri Sarvamaa. Järjen asialla?
Suomi kävelee lankkua pitkin. Niin kävelee, mutta kenenkä johdolla kävelee? Olisiko peiliin katsomisen paikka.

Kuten Jorma tuossa edellä mainitsi ei kovin vaihtoehtoja ole. Kyllä tämä tie on nähty. Oma raha ja keskuspankkirahoitus on ainut oikea tie Suomelle. Toinen vaihtoehto on Kreikan tie ja sekin on nähty. Sitäkö te nyky Kokoomus haluatte?

Se mitä turvallisuuteen tulee olen myös täysin samoilla linjoilla kuten Jorma. J edellä. Olemme vuosikymmenet pärjänneet ilman NATO joukkoja maassamme ja pärjäämme varmasti edelleen. Venäjällä ei ole minkäänlaisita intressiä hyökätä Suomeen, jos emme itse sitä siihen provosoi tälläisella uskomattomalla sotakiihko propagandalla. En edes muista enää päivää, että ei uutisissa ole Putin sitä tai Putin tätä. Kovin on tarkoituksenmukaista provosointia. Minkään laista liennytystä ei edes näytä olevan lähipiirissä. Kovin huolestuttavalta tämä jo näyttää.

Ihmeelliseksi on Suomi muutamassa hetkessä muuttunut. Tämä Bushilainen politiikka "olet joko puolellamme tai meitä vastaan" on vallannut koko kansan. Olet välittömästi Putinisti tai vastaava, jos minkään laista muuta vaihtoehtoa esittää kuin NATO. Parempi olisi laiha sopu kuin lihava riita.

Jouni Suonsivu

PS: "Kun upseereilta ja turvallisuuspolitiikan tutkijoilta kysytään..."

Tämä koalitio, jota johtaa suurimpana Kokoomus, teki ns. puolustusuudistuksen, jolla puolustusvoimiemme iskukykyä heikennettiin ja maanpuolustustahtoa rapautettiin. Tavoiteltuja säästöjä ei silti välttämättä saada joko lainkaan tai hyvin vähän - ks. eversti Erkki Nordbergin haastattelu aiheesta 2012, linkki alla. Nyt kun heikentävät juuri muutokset on saatettu voimaan, aletaankin oitis puhua puolustusmäärärahojen lisäämisestä. Tässä ei ole päätä eikä häntää, ellei oteta huomioon mahdollisuutta, että puolustuskykyämme nimenomaan piti huonontaa maan kypsyttämiseksi ainoalle oikealle vaihtoehdolle, jonka takana on yksin Kokoomus, muista puolueista yhdessäkään ei ole samaa intomielistä paloa tehdä yhdellä ainoalla tavalla eli NATOuttaa maamme ehdottomasti.

Kirjoitin puolustuksesta ja taloudesta sekä osin Venäjästä - idea tähän tuli viime sunnuntaina Tampereen Koskikeskuksen Kokoomus-tapahtumassa, jossa Itsenäisyyspuolueen edustajia meitä oli viisi kuokkavieraina/yleisövieraina. Niin tai näin, sain sitten itse esittää mikrofonin välityksellä staroille Kanerva, Salolainen, Sasi, kaksosveljet Zyskowicz kysymykseni talouspakotteiden vaikutuksesta Suomelle. Puolustuskysymys onkin sitten blogitekstissäni.

Kokoomus merkittävimpänä tekijänä on ajanut Suomen tuolle lankullesi. Lankku johtaa poispäin laivasta ja laivassa on tovin vielä Kokoomus-johto. katkaistaanko lankku ja syöstäänkö kansalaiset alas, vai kykenemmekö tekemään demokraattisesti - eikä vain näennäisdemokraattisesti - korjaukset, joilla Suomi saadaan mielekkäälle kurssille parin vuosikymmenen vinosuuntauksen jälkeen, on kysymys.

Kokoomuksen kuokkavieraana/yleisövieraana
http://fazerinsini.puheenvuoro.uusisuomi.fi/190643...

Puolustusvoimien muutoksesta erittäin vähän säästöjä, väittää konkari
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721693595/arti...

Käyttäjän YrjLipasti kuva
Yrjö Lipasti

Eilisessä TV yhden puheenjohtajatentissä Antti Rinne ei onnistunut kumpaankaan kysymykseen vastaamisessa.

Ensimmäisen kysymyksen tiimoilta hän vaikutti olevan valmis jatkamaan Urpilaisen viitoittamalla tiellä. Siis jatkamaan valtion velanoton lisäämistä uskoen tyhjästä ilmestyvään jatkuvaan talouskasvuun.

Toisen kysymyksen aiheet hän näytti väistävän tyystin.
Toimittajan kysymykseen siitä, miten liittoutuminen vaikuttaisi Suomen puolustuskykyyn hän ei osannut tai halunnut vastata lainkaan.

Esa Ruoho

Minä oikeastaan halua edes tietää mihin kaikkiin petoksiin ja vedätyksiin on syyllistytty suomen eeuuhun liittämisellä. eikä minua ole edes haitannut koko eeuu jäsenyys. Minua on korvennut tuo raha, eli €uro! eikä sekään pelkästään, mutta se, että sen varjolla on suomessa hinnat 6 kertaiset. Kas kun suomalainen ei osaa laskea. Siksi äänestän IPUa. Siellä tuntuu jollain vielä olevan järkeä. Pitääkö sitten syytellä joitain tästä sotkusta? En tiedä, enkä edes halua tietää. Pääasia, että jollain on näkemys miten tästä selvitään ulos. Ja toivottavasti myös seuraava hallitus on kykenevä tekemään tarvittavat päätökset, eikä kaikkea maksateta köyhän kukkarosta. Nykyinen hallitus on pohja-noteeraus ja sen myöntää jo kokoomuslaisetkin.
Katselin Nallen tv esiintymistä ja hän sitä leikkauspolitiikkaa tarjoilee. Minulle vain tuli mieleen, että olisko syynä liian kalliiseen työhön, juurikin tuo mainitsemani hintataso? Nääs kun palkat tuppaavat nousemaan hintojen myötä. Palkkojakin voitais laskea jos vaikka asumisen ja elämisen hintaa saadaan alas.

Käyttäjän timonenonen kuva
Timo Nenonen

"Suomi kävelee lankkua pitkin"

Samaa mieltä, niin kauan kuin Suomi pysyttelee hirttäytyneenä Eu/euroon kuljemme lankkua pitkin ja Natoon liittyminen potkaisisi jakkaran Suomi-neidon alta.Ja joutuisimme taas sotaan itänaapuria vastaan, jolla on mahtava ydinasearsenaali.

Eli eroon ja pikaisesti Eu/eurosta ja jatketaan Paasikivi-Kekkosen puolueettomuuspolitiikka -linjalla!

Käyttäjän nita kuva
Nita Hillner

"Nyt on korkein aika kysyä, miten te ratkaisette Suomen talouden ja turvallisuuden? Ei enempää, eikä vähempää."

1. En tiedä tarpeeksi, osaakseni ratkaista Suomen talouden :) Luultavasti kuitenkin kannattanee toteuttaa ainakin rakenteellisia uudistuksia. Yritystukia pitäisi myös karsia, esim. maataloustuet, tuulituet,puutuet ynnä muut tuet. Tuet estävät tehokkaasti yrityksen ja tuotteiden kehittymisen. Kaikkein köyhimpien tukiin ei pitäisi koskea, mutta tukien järkeistäminen olisi kannattavaa - Perustulo? Veropohjaa pitäisi laajentaa mutta veroja ei nostaa. Järkevöittää sotea ja kaikkea hallinnollista työtä.

Esim. vakuutusyhtiön sairaala toteuttaa sairaanhoidon erittäin ohuella hallinnolla, sillä siellä ammatti-ihmiset kantavat itsenäisesti vastuun työstään. Hoito on ollut sekä edullista että laadukasta. Sairaalassa ei ole yhtään turhaa hallinnollista ihmistä töissä. Päättäjien pitäisi tarkasti tutkia eilaisia käytäntöjä ja ottaa käyttöön ne parhaat. Vain niin takaamme suomalaisille laadukkaan soten. Tämä pätee tietty muihinkin aloihin.

2. Näen että Halonen teki suuren virheen kun ei ajoissa liittynyt Natoon. Silloin se olisi ollut läpihuutojuttu.

Ehkei meillä ole mitään vaaraa tänään eikä huomenna, mutta kukaan päättäjistämme ei pysty sanomaan mitä tapahtuu 2 -10 vuoden sisällä. Venäjä haluaisi hallita itämerta, joten arvelen että Venäjän valtiolla on tarkat suunnitelmat Suomen alistamiseksi, jonka he toteuttaisivat, jos/kun olosuhteet olisivat siihen otolliset. Esimerkiksi jonkin suuren kriisin yhteydessä.

En haluaisi että suomettunut 70-luku palaisi kaikkine lieveilmiöineen ja/tai että Suomesta ääritapauksessa tulisi jopa osa Venäjää. Siellä olosuhteet ovat Suomeakin paljon huonommat. En myöskään tahdo että suomalaisia nuoria miehiä kaatuu sodassa Venäjää vastaan. Siksi haluan mieluummin ehkäistä koko sodan syntyä. En nimittäin usko että Venäjä hyökkää natomaahan, se olisi tyhmää ja erittäin kannattamatonta. Ei Venäjän päättäjät tyhmiä ole, he ovat ainoastaan vallanhaluisia imperialisteja. Näitä historiassa on ollut aina, ja usein jälki on ollut kammottava.

Pelottavinta on että nämä diktaattorit saavat usein kansan mukaan tähän valloitushysteriaan. Hitler on tästä oiva esimerkki. Nyt Venäjällä hurrataan kiihkeästi Putinin Ukrainan valloitusretkelle. Tietenkin hurraaminen loppuu jos Venäjän talous kaatuu. Mutta mitä sitten on odotettavissa? Kuka ottaa vallan? Joku uudistaja? Uusi diktaattori? Jakautuuko Venäjä osiin? Kiina? Isis? Ydinaseiden kohtalo?

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Hyvinpä te Kokoomuslaiset onnistutte koko ajan unohtamaan sen tosiasian, että suuri enemmistö kansalaisista ei halua Natoon, ei ole koskaan halunnut sinne ja tuskinpa tulee sinne koskaan teidän valhe- ja pelottelukampanjastanne huolimatta haluamaan.
Ja syykin on selvä: kansa on viisaampaa kuin päätäjänsä ja on oppinut jotain historiasta. Suosittelisin noita historian opintoja teillekin.

Ja Suomen talous nostetaan vakaalle pohjalle, eroamalla EU:sta johon se laittomasti liitettiin ja ottamalla oma valuutta käyttöön. Noiden toimenpiteiden jälkeen meillä on esim. ensi vuonna käytösämme jo vähintäänkin 20 miljardia enemmän ( tai sen verran vähemmän tarvetta ottaa uutta velkaa). Voimme aloittaa elvyttämisen suosimalla omia PK-yrityksiäämme, purkamalla järjetöntä yrittämistä haittaavaa sääntöviidakkoa, alentamalla kotimaisten tuotteiden alv:n vaikkapa 5%:iin, ja palauttamalla yrittäjille heiltä 90-luvulla viedyn oikeusturvan. Kuinka hemmetin vaikeaa tämä nyt muka on?

Ja nyt se suuren äänestäjoukon tärkeä kysymys: Jäsenyytemme EU:ssa on tullut maksamaan meille varovaisimmankin arvion mukaan yli 100 miljardia? MITÄ ME OLEMME SAANEET SIITÄ VASTINEEKSI?

Koska kukaan ei ole onnistunut antamaan tuohon tähän mennessä mitään vastausta, ainakaan sellaista, jonka uskottavuusarvo on suurempi kuin 0 , puhumattakaan sellaisesta, jonka hintalapussa 100 miljardia tuntuisi kohtuulliselta, MITÄ IHMETTÄ ME VIELÄ TEEMME EU:SSA? Voisitko Petri Sarvamaa vastata näihin kahteen kysymykseen, koska noihin omiisi sinulla ei selvästikään ole tarjota mitään tolkullista.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Kysymys teille jotka vaaditte omaa rahaa ja keskuspankkia ja uskotte Suomen vientiteollisuuden nousevan ainoastaan näiden toimien ansiosta. Ettekö usko ja luota suomalaisen teollisuuden ja siellä työskentelevien ihmisten kykyyn pärjätä maailman markkinoilla ilman devalvoituvaa omaa valuuttaa, jonka kurssimuutokset aina tavalliset palkansaajat maksavat. Itse luotan, viidellä eri vuosikymmenenellä teollisuudessa työskenneen ihmisen kokemuksella. On aika katsoa tulevaisuuteen eikä haikailla menneitä, kas kun menneet ovat menneitä.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Arto Granlund, kukaan täyspäinen ihminen ei usko, eikä luota siihen, että minkäänlaiset yritykset pysyvät pystyssä maassa, jonka kokonaisveroaste on maailman toiseksi korkein Pohjois-Korean jälkeen, jossa tuo hirmuveroilla kasatun verokertymän annetaan virrata pois maasta EU-jäsenmaksujen, ulkomaisilta pankeilta otettujen lainojen korkojen (Tähän mennessä yli 70 miljardia)ja EUroopan pankkiireille ja muille finanssikeinottelijoille annettujen tukipakettien muodossa.

Kerro nyt lopultakin, miksi sinä väen vängällä haluat puollustella näitä maanpetoksellisia rikollisia ja heidän touhujaan. Jotainhan sinun täytyy siis tästä hyötyä.

Käyttäjän Granu kuva
Arto Granlund

Kalliojärvi, minä uskon, sinä et, suomalaiseen vientiteollisuuteen, yrittämiseen ja suomalaiseen "duunariin" Mitään maanpetollista toimintaa ei ole tapahtunut, vaikka joidenkin EU-vastaisten korvienvälissä siltä tuntuisikin.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola Vastaus kommenttiin #35

Minä en ole EU-, enkä euro-vastainen, enkä edes EU-, enkä euro-kriittinen.

Tätä eivät IPU-laiset eivätkä perussuomalaiset ole vuosien varrella ymmärtäneet.

Minun kritiikkini kohde on Suomen korkea valtiojohto; Mauno Koiviston valtiopetoksellinen toiminta 1990-luvun alussa.
Tässä on oppituntini:
http://hilkkamlaikko.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1908...

En ole juurikaan maininnut sanaa maanpetos, vaikka senkin määritelmä joissakin yhteyksissä täyttyy.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #35

Minun taas on hyvin vaikea uskoa, että sinä olet olemassa. Sillä ei kai kukaan ole oikeasti noin hölmö. Sinun mielestäsi se, että Suomen johto on siirtänyt suomalaisten rahoja jopa satojen miljardien edestä ulkomaille ilman mitään vastinetta on aivan normaalia toimintaa Suomen hyväksi?

Käyttäjän SepSaa kuva
Seppo Saari Vastaus kommenttiin #35

Jos Granlund olisi jättänyt kommenttinsa (#23) ensimmäisestä lauseesta sanan "ainoastaan" pois, hänen kysymyksensä olisi ollut todenmukainen ja vastattavissa. Piru oli yksityiskohdassa.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi Vastaus kommenttiin #50

Granlundin kommentissa oli kyllä toinenkin "piru" piilotettuna (tosin melko näkyvästi).
Hänen mielestään meidän pitäisi katsoa vain eteen päin. Toisin sanoen menneisyyden virheet ja suoranaiset rikokset pitäisi jätää tutkimatta, selvittämättä. Tuo on tietenkin täysin linjassa sen kanssa, miten Granlund on aina ollut valmis, kuin partiopoika, puolustamaan päättäjiemme toimia, olivatpa ne suomalaisten kannalta kuinka tuhoisia tahansa.

Nyt voin ilolla julkistaa sen uutisen, että Granlundin , samoin kuin päättäjiemme, toiveuni, siitä että menneet lakaistaisiin unohduksen maton alle, jää toteutumatta.
Lähistorian tutkijoiden ja juristien joukko, tukenaan 90-luvun uhrien oikeutta ajava kansanliike ja Itsenäisyyspuolueen aktiivit ovat saaneet aikaan sen, että 90-luvun pankkikriisiin liittyvät rikokset otetaan käsittelyyn kansainvälisessä rikostuomioistuimessa.

Tästä linkistä löydätte tutkija Jukka Davidssonin ilmoituksen asiasta:
http://jukkadavidsson.fi/2015/03/kansainvalinen-ri...

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Väite: "Talouskasvu synnyttää työpaikkoja"

Fakta: Ei synnytä. Edellisen laman jäljiltä Suomen BKT:n kasvu oli EU-maiden paras vuosien 1994-2007 välisenä aikana (13v). Noin 4-5 prosentin vuosikasvu oli yli kaksi kertaa nopeampaa kuin EU-maiden keskiarvo mutta tehtyjen työtuntien määrä ei kasvanut.

Väite: "Viennin elpyminen kasvattaa bkt:ta"

Fakta: Ei ole kasvattanut. Globaali kilpailukyky-kilpailu on pitänyt palkat tasolla, jolla ei kasva maksavia asiakkaita. Ja tietenkin digitalisaatio/ automatisaatio/ robotiikka/itsepalvelu-konseptit (valitse mieleisesi määre) on vähentänyt työpaikkoja = Tuottavuus kasvaa markkinoita nopeammin.

Jos jotain työpaikkoja syntyy, suurin osa niistä on matalapalkka-aloilla, osa- tai määräaikaisia, ja joista saatavat tulot eivät riitä elinkustannusten kattamiseen.

-----
Devalvoitu valuutta on vähemmän paha kuin sisäinen devalvaatio. Kelluvaa valuuttaa ei tarvitse devalvoida.

Käyttäjän riikkasoyring kuva
Riikka Söyring

Piti ihan palata täsmentämään niin että kokoomuksen äänestämistä harkitsevatkin ymmärtäisivät että suurin osa siitä mitä eduskuntapuolueiden talousviisaat puhuvat on joutavaa puhetta.

Joskus maailman aikaan lainaraha tuotti talouskasvua; rahaa lainattiin yritysten perustamiseksi tmv.
Ei enää.

Nyt olemme tilanteessa, jossa valtiot lainaavat rahaa pitääkseen järjestelmää pystyssä. Kasvua ei synny, pelkkää velkaa vain. Ja uusia kuplia.
Kasvua ei synny reaalitaloudessa. Kasvua syntyy pörssissä keinotekoista arvonnousua kikkailemalla mutta se raha ei tihku alaspäin, sanoo teoria mitä tahansa.

EIA:n kansainvälisistä energiankulutusta koskevista tilastoista näkee, että energiankulutus ei kasva http://www.eia.gov/cfapps/ipdbproject/IEDIndex3.cf...

Osa energian käytön kasvamattomuudesta selittyy tehokkaammilla tuotantomenetelmillä ymv. mutta ei kaikki. Osa kasvamattomuudesta selittyy ihan puhtaasti talouden hyytymisellä. Kaikilla ei ole varaa edes lämmittää asuntojaan. Ei vaikka OPEC romautti raakaöljyn hinnan alas (ja ISIS:kin myy Eurooppaan Turkin kautta superhalvalla).

Käyttäjän susijumala kuva
Henri Alakylä

Erittäin hyvä kysymys.

Kyllä tämä varmastikin pitää paikkaansa hyvin monella yksityisellä alalla. Palkat ovat monissa paikoin kohdillaan sen mukaan, miten firmat (ja firman työntekijät) tuottavat.

Mutta kun tämä ei ole koko totuus. Erityisesti julkisella puolella olisi syytä mitoittaa kulut sen mukaan, miten yksityisellä puolen edetään palkkojen kanssa.

Jostakin syystä valtio ja kunnat joutuvat turvautumaan reippaaseen velkaantumiseen. Tuskin ainakaan siksi, että niiden menot ovat liian pienet?

Ja tällaiset talousromahdukset ovat aina ikäviä asioita. Kyllä sekin on mahdollista, että Suomi voisi toimia yhteisvaluuttamaana, mutta silloin on ymmärrettävä se, että jos valuuttakurssit eivät sokeissa jousta, niin sitten on joustettava palkoissa.

Tämä nyt näyttäisi olevan likimain mahdotonta. Kaikki tarjoavat vain maltillisia - tai "äärimaltillisia" palkkaratkaisuja tilanteeseen, jossa meidän tulisi olla reippaasti deflaation puolella, eli laskevien palkkojen tiellä.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Kerrohan Arto, minkä teollisuuden? Kerrohan, keiden työskentelevien ihmisten?
Menneet eivät ole menneitä eli 90 luku on täällä taas 100 miljardia valtion velkaa, 500 000 työtöntä, 57 000 nuorta aikuista syrjäynyttä (90-luvun pikkulapsia). Nyt sama on menossa uudelleen. Historia ei ole opettanut Teille 3:lle valtapuolueelle yhtään mitään.

On unohdettu täysin Suomen kaikkein työllistävin osa eli PK-yritykset. Byrokratia on järjetön, verotus karsea ja kokoomus sen, kun hykertelee kasvusta. Yrittäjän oikeusturva on puhdas nolla, kulutus heikkenee koko ajan. Verotus kiristyy tuottavalta työltä ja samaan aikaan veronkierto on mustempaa, kuin piki, kun puututaan perintä- ja pankkitoimeen.

Mistä kasvusta? 90-luvun velkakirjoja käytetään yleisesti veronkiertoon perintäyhtiöissä ja tietyissä pankeissa. Vanhustenhoito on mennyt huononmaksi, kuin huutolaisajalla. Veroparatiisiyhtiöt kilpailevat kuntien tarjouskilpailuissa, kuka huonoimmin ja halvimmin hoitaa elämäntyönsä tehneet vanhukset. 3 miljardia joka vuosi valuu taivaan tuuliin.

Eu syö 9 miljardia. Pelkkinä korkokuluina olemme maksaneet liikepankeille 60 miljardia lainojemme takia. Me otimme vielä velkaa jopa maksaaksemme Kreikan takia pankkitukea Saksan ja Ranskan pankeille. Veimme meidän epäonnistuneeksi todetun politiikan vielä Kreikkaan ja nyt elää siellä meidän 90-lukua. Kuka vie Suomen kansan rahat ja omaisuuden?

Markkinointialan ammattilaisena, meillä IPU:ssa on keinoja nostaa tämä maa ylös positiivisilla ratkaisuilla -kansana.

Reijo Tossavainen

Sarvamaa esitti kaksi kysymystä. Tässä olisi kolmas:
3. Voitteko luottaa kokoomukseen neljän vuoden kokemusten perusteella?

..........

Kirjailija Jari Tervo oivalsi olennaisen. Hän totesi, että Kataisen ja Stubbin hallituksen ovat historian toiseksi heikoimmat. Heikoin on Terijoen hallitus. Tosin sen plussana on se, että Terijoen hallitus yhdisti Suomen kansan.

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Tulipa mieleen vielä kolmaskin kysymys: Kun nyt Kokoomus on olevinan yrittäjien puolue, milloin ja miten aiotta ottaa asiaksenne vaatia selvitystä ja oikaisua 90-luvun pankkikriisissä oikeusmurhan uhriksi joutuneiden kohtaloon. Kymmenet tuhannet yrittäjät ajettiin päättäjien siunaamalla agendalla ja lainsäädännöllä konkursiin ja 14 500 itsemurhaan (Stakesin tieto). Eikö olisi aika tehdä tuolle asialle jotain, yli kaksikymmentä vuotta kärsineet uhrit lopulta saisivat oikeutta ja Suomessa uskaltaisi jälleen ryhtyä yrittäjäksi.

Siltä varalta, ettei asia ole sinulle tuttu, (kun nyt Kokoomuksen tietotaito ei viime vuosiin ole suuremmin vakuuttanut):

"SUOMEN TRAGEDIA .. tästä kansakunnan ahdinko alkoi
Artikkelit | 14 Comments Kalevi Kannus 6.6.2013

Matti Haverinen kirjoittaa:
Tapahtumien kulku, 10 teesiä:

1. Koiviston vahvan markan politiikka Suomen pankista käsin ja myöhemmin presidentin linnasta käsin ohjattu väärä politiikka johtaa valtion ja tuotteliaimman kansanosan talousvaikeuksiin

2. Finanssipolitiikan suuntaa käännetään 180 astetta. Pankkeja ja suuria vientiyrityksiä aletaan pelastaa. Pankit alkavat arvioida asiakkaitaan selvittääkseen millä asiakkailla on varallisuutta. Vaadittiin lisävakuuksia. Varallisuutta omaavien asiakkaiden lainoja aletaan sanoa irti.

3. Koivisto järjestää presidentin linnaan ns Koiviston konklaavin ja kutsuu tärkeimmät oikeuslaitoksen vaikuttajat koolle 6.5.1992 lobatakseen uudet pelisäännöt jossa yrittäjä (työllistäjä) eli veronmaksaja vastaan pankki asetelmissa eri oikeusasteiden tulisi tehdä päätökset pankkien edun mukaisesti. Oikeuslaitos alkaakin toimia Koiviston esittämällä tavalla ja toimii edelleenkin vuonna 2012.

4. Pankkien äkkiliikkeellä aiheutettiin asiakkaille maksuvaikeudet, josta seurasi maksurästejä. Erääntyneet maksamattomat lainat koottiin yhteen ja myytiin Norjalaiselle perintärevohkalle ja laadittiin ulkomaisen ostajan etuja turvaava laki.

5. Vaikka lainasuoritukset oli saatu saatavien myynnillä, jatkettiin aktiivista perintää velallisilta täysimääräisenä samaan aikaan kun norjalainen perintärevohka alkoi periä ostamiaan saatavia.

6. Omaisuuden kätkentäyhtiö Arsenal alkaa käyttää hyväkseen oikeuslaitoksen muuttunutta käytäntöä ja alkaa periä aktiivisesti ja kiristää vaikeuksiin laitettuja pankin asiakkaita.

7. Lain valmisteluun päästetään pankkeja ja muita finanssimaailman omia etujaan puolustavia tahoja tarkoituksena että massoittain velkomuksia voitaisiin käyttää hyväksi loputtomiin.

8. Kotinsa menettämistä pelkäävät syyttömät velalliset suostuvat kiristykseen ja maksavat mielivaltaisia virtuaalisia velkoja omaisuuden kätkentäyhtiö Arsenalille vain selvitäkseen hengissä ja turvatakseen katon päänsä päälle jossakin. Kiristyksen alla esim. tilanteen vuoksi eronneet maksoivat Arsenalille useimmiten tuplana todelliset velat korkoineen vaikka velat oli maksettu jo Suvi-Anne Siimeksen allekirjoittamalla velkojen massakaupalla. Tämä oli jo toinen (2) kerta samojen velkojen maksusta. Huomioitavaa on että kiristyksen alla olevassa tilanteessa kätkentäyhtiö maksatti tuplaa vastaavalla summalla jo kertaalleen maksetut ”velat”. Siinä oli siis kolmas(3) velanmaksukerta.

9. Kun velkansa kolmeen (3) kertaan korkoineen maksaneet pelastaessaan edes jonkinlaista kotiaan, toinen tai molemmat puolisot joutuivat vielä kerran perinnän kohteeksi. Alkuperäiseen velkaperusteeseen ei saa enää mitään yhteyttä. Mitätöimättä jääneitä velkakirjoja alkoi perintärevohka käyttää hyväksi keskinäisessä ”velkakirjojen” kaupassaan Koiviston 6.5.1992 ohjeistaman oikeuslaitoksen suojeluksessa.
Kun 1980 luvulla tehdyn velkakirjan velallista peritään vielä 2000- luvulla aktiivisesti ulosoton kautta, jotkut ”velalliset” yrittävät hakea oikaisua oikeuden kautta. Oikeuslaitos toimii kuten 6.5.1992 oli ohjeistettu ja tekee edelleen päätökset aina velkojan eduksi kun vastakkain on kätkentäyhtiö Arsenal ja työllistävä veronmaksaja tuottavimmasta kansanosasta.

10. Neljänteen (4) kertaan perintä jatkuu ulosoton kautta, koska valitusprosessin päätöksestä velkojen vanhentumisajat (15v) alkavat alusta, koska Koiviston konklaavi hännystelijöineen olivat päästäneet vaikuttamaan lainvalmisteluun koko tuhoisan perintärevohkan, joka teetti laadittuihin lakeihin täyteen porsaan reikiä monesti itse päättäjien ymmärtämättä asiaa.
Perintä epävirallisine yrityspoimintakieltoineen jatkuu siis täysimääräisenä tätä kirjoitettaessa 2012!!!!
Esimerkiksi ulosottoselvityksen mukaan allekirjoittanut vapautuisi takaisin yrittäjäksi/työllistäjäksi 75 vuotiaana vuonna 2025, 33 vuoden löyhässä hirressä kidutuksen jälkeen.
Tiedostaminen tämän brutaalin toiminnan aiheuttamista seurannaisvaikutuksista koko kansaan lisää terveysongelmia. Tuolloinhan 90-luvun alussa suoraan sanottuna ryöstön kohteena oli nimenomaan rehellisimmin toiminut tuotteliain kansanosa. Tämän ajan hyväosaisetkin maksavat tämän järjettömyyden ylläpidosta kallista hintaa – tietämättään.
Vielä nyt 2012 mitättömäksi leimaamattomilla ja maksun yhteydessä takaisin alkuperäisille velallisille luovuttamattomilla papereilla perintärevohka käy keskenään kauppaa oikeuslaitoksen suojeluksessa pääasiallisena motiivina mahdollisimman suuren ”velallis”massan – ja revohkan veronkiertomahdollisuuden ylläpito.

maaliskuu 2012
kirjoitti

Matti Haverinen
omasta ja tuhansien suomalaisperheiden puolesta "

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kristiina!

Kiitos Haverisen kirjoituksen laittamisesta tähän blogiin.

Katainen ja Stubb ovat sanoneet kannustavansa yrittäjyyttä.

Mutta miten ryhdyt yrittäjäksi?
Minä en aikanaan rohkenisi, koska runsaan 20 vuoden ajalta tiedän taustat.

Minulla on tarkempaakin tietoa Haverisen kertomasta Koiviston konklaavista, tilaisuudesta, jossa Koivisto kyykytti Korkeinta oikeutta väärästä päätöksestä.

Koivisto oli määrännyt KKO:n presidentin Olavi Heinosen tilaisuuden puheenjohtajaksi.
Näin Koivisto sai ängettyä luurangon Heinosen kaappiin.

Ks.
http://jormajaakkola.fi/Koiviston_konklaavi

Keskustelun käynnistin tässä
http://www.promerit.net/2015/01/koiviston-konklaavi/

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Tulipa tietooni, että tällä esiintulollasi olet saanut jo enemmän "vaalimainosta", kuin ehkä etukäteen osasit laskeakaan. "Vanha Kokoomus vs Uusi Kokoomus" uutisoi MV-lehti. Jos minulta kysytään, niin peli on kyllä Jorma Jaakkolan hyväksi 10-0.

http://mvlehti.net/2015/03/26/vanha-kokoomus-vs-uu...

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

Kappas vain!

Kiitos kommentista! Onko tuo 10-0 lopullinen vai väliaikatieto?

Käyttäjän KristinaKalliojarvi kuva
Kristiina Kalliojärvi

Katsotaan nyt, kuinka paljon sinulla on vielä rahkeissa parantamisen varaa. Sarvamaa ei ilmeisesti uskaltaudu edes pelikentälle. Kuten eivät poliitikot noin yleensäkään. Mikä kertookin aika paljon meidän poliitikkojemme tasosta, että eivät uskalla tulla kasvotusten kansalaisten kanssa keskustelemaan, tai edes netin välityksellä. Useimmat eivät edes vaalien edellä, muusta nyt puhumattakaan. Eipä näillä helppo-heikeillä oikein mitään mahdollisuuksia olekaan pärjätä tavallisen sivistyneen ja asioita seuraavan suomalaisen kanssa , joten onhan tuo ymmärrettävää itsesuojelua. Tuosta samaisesta syystä ei myöskään eduskunnan ulkopuolisia puolueita uskalleta päästää samoihin vaalitentteihin kansakunnan silmien eteen, koska vanhojen puolueiden surkea talous, historia, yhteiskunta ym. tietämys paljastuisi välittömästi raadollisella tavalla, epärehelisyydestä nyt en viitsi edes mainita.

Käyttäjän jormaajaakkola kuva
Jorma Jaakkola

MV-lehti on julkaissut muutakin - nämä ovat peräisin minun kotisivultani:

"Toimi Kankaanniemen ja Juha Korkeaojan tunnustukset siitä, ettei markan hävittämiseksi ole annettu lakiesitystä";
http://mvlehti.net/2015/03/24/toimi-kankaanniemen-...

Tieto Kankaaniemen tunnustuksesta ja Korkeaojan uutisen kuva peräisin tästä
http://jormajaakkola.fi/EMU-petos

ja tämä:
"Valtiopetokset Suomessa!
Valtiopetoksella tarkoitetaan valtiosäännön eli perustuslain (hallitusmuoto) muuttamista laittomasti. Valtiopetos on rikos, joka ei vanhene. Lähde: Suomen Laki I 1989.";
http://mvlehti.net/2015/03/24/valtiopetokset-suome...

Alkuperäinen on tällä sivullani
http://jormajaakkola.fi/Valtiopetokset%20Suomessa

Käyttäjän mukitalo kuva
Veikko Mäkitalo

Löfvenin viimeisestä ulostulosta lienee syytä puhuvien puupäiden unohtaa maanpuolustusratkaisuna Ruotsin ja Suomen välinen yhteisprojekti kuten myös eurooppalainen armeijakin. Tämä on yksi harvoista Niinistön harha-askeleista Suomen presidenttinä. Löfven on sentään rehellinen, eikä haihattele mitään partiopoikamaista harrastelua todella tärkeän puolustuspoliittisen kysymyksen tienoilla.
Ehdotankin tilalle riutuvien maaseutualueiden kaavoittamista maahanmuuttaville juutalaisille, jotka joutuvat Euroopassa nousevan antisemitismin takia vaihtamaan maata , jopa naapuristamme, No-GO area Ruotsista. Voidaan kutsua siirtokunniksi. Laajakaista ja voimalinja tontin rajalle ja kun lisätään verovapaus israelilaisen puolustushaaran teollisuusyrityksille, eiköhän Löfvenillekin kelpaisi paremman puutteessa. Tai ei sentään, Palestiinahan voisi uhata diplomaattisuhteiden katkaisua moisesta tempusta. Paha paikka.

Käyttäjän RaunoLintunen kuva
Rauno Lintunen

Olisiko niin, että Sarvamaa itse kävelee lankkua pitkin.

Meinaan vain, että jos Kokoomuksen historiallinen vaalitappio johtaa Stubbin eroon ja Brysselin pakolaisuuteen, joutuu Sarvamaa takaisin vilttiketjuun.

Ari Pesonen

Porvareille on ideologisesti tärkeää, että suuri osa kansasta elää lähes köyhyysrajalla. Tällä ei ole mitään tekemistä järjen eikä pienyrittäjien pärjäämisen kanssa vaan vain suurpääoman voiton maksimointi on pääosassa. Puoluehan on täysin EK:n talutusnuorassa. Eikä näitä paroneita kiinnosta kotimaassa muu kuin Lapin tai saaristomeren hirsilinna. Pullistaa kummasti itsetuntoa kun pääsee kahvittelemaan valtakunnan rikkaimpien kanssa. . Kokoomus antaa ulospäin kovin yrittäjämyönteistä kuvaa mutta todellisuus ei voisi olla kauempana kiiltokuvamaisesta ulkokuoresta. Kymmeniä tuhansia pienyrittäjiä on joutunut siirtämään toimintansa ulkomaille pääministeripuolue kokoomuksen aikana. Eikä kyse ole mistään agressiivisesta verosuunnittelusta.

Käyttäjän TorstiThtinen kuva
Torsti Tähtinen

1..Käymällä töissä 2.Mahdoton tehtävä.

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Miten saadaan eduskuntaan sellainen porukka, joka ei vain kiistele ja kaada kaikkia suunnitelmia. Yhteistyökyky on kaiken a ja o. Vanhat parrat eivät sitä osaa. Missä ovat kyvykkäät, puolueestakaan ei niin väliä.

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen

Tästä on kysymys. En ole koskaan äänestänyt puoluetta vaan ihmistä. Nyt on vaan juuri tuo uskottavuus yhteistyökykyyn kortilla.

Käyttäjän ILgron11 kuva
Irja Laamanen

Juuri näin, minkälaista tiimiä pitäisi rakentaa. Räksykoirat jääkööt kotiin. Taitavat Ruotsissa osata paremmin yheiseen hiileen puhaltamisen. Siinä olisi opettelua vanhemmillekin parroille, jos sellaisia valitaan. Siihen kannattaisi edeskunnassa satsata, kun kansanedustajia perehdytetään tehtäviinsä. Perehdytetäänkö edes?

Käyttäjän seppokalevi kuva
Seppo Turunen Vastaus kommenttiin #46

Olen aina (no sanotaan viimeisen 20 vuoden aikana) kiinnittänyt huomiota valittavan kykyyn paikallispolitiikassa. Jos kuntatasolla pystyy yhteistyöhön ja tekee sen minkä pystyy ajankäyttönsä puitteissa tuomaan uutta - on silmissäni vahvoilla.

Käyttäjän kaarlo1erjala2 kuva
Kaarlo Erjala

Talouspolitiikassa Kokoomus on uskottava. Turvallisuuspolitiikasa Kokoomuksen NATO-hätäily ei vakuuta kansalaisten enemmistöä.

Jouni Suonsivu

KE: "Talouspolitiikassa Kokoomus on uskottava."

Huumorintaju on lahja.

Käyttäjän hilkkamlaikko kuva
Hilkka Laikko

Mikä talouspolitiikka?

Kansalle sanotaan, että meillä on kestävyyvvaje - Meillä kestävyysvaje kansanedustajista, jotka myös hallituksessa ensisijaisesti ajavat kansan etua. Lupaan sen tehdä!

Käyttäjän tampere515 kuva
Jarmo Makkonen

Saadaanko säästämällä ja leikkaamalla talousnousua? Tosipuheessa oma valuutta ja keskuspankki on ainoa keino saada Suomen talous kuntoon.

Toimituksen poiminnat